Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
Met dit boek geeft de auteur invulling aan het vak gezondheidskunde voor het HBO-V. Het vertrekpunt van het boek is het begrip gezondheid, de basis van de gezondheidskunde en de gezondheidswetenschappen. De meerwaarde van het boek is dat het gezondheid vanuit macro-, meso- en microniveau bekijkt. Dit is van wezenlijk belang voor verpleegkundigen die functioneren op kwalificatieniveau 5.Het boek bestaat uit 2 delen. Het eerste deel brengt de gezondheidstoestand van de bevolking in kaart aan de hand van epidemiologische gegevens, gezondheidsindicatoren en beleid. Het Health Field Concept van Lalonde vormt de leidraad bij de analyse van gezondheidsproblemen. Daarnaast biedt het model aanknopingspunten voor gezondheidsbevordering.Deel 2 gaat in op het bevorderen van de volksgezondheid via gezondheids- en patiëntenvoorlichting en preventie door verpleegkundigen. De auteur plaatst de gezondheids- en patiëntenvoorlichting op verhelderende wijze in het kader van de verpleegkundige theorievorming, gespecificeerd naar verpleegkundige diagnoses en interventies.De leerinhouden sluiten aan op de deelkwalificaties en eindtermen van niveau 5 uit de kwalificatiestructuur voor verpleegkundige opleidingen.
Gezondheidsvoorlichting --- #KVHB:Gezondheidspsychologie --- #KVHB:Preventie --- 601.6 --- gezondheidsvoorlichting --- verpleegkunde --- 613.48 --- GVO --- gezondheidszorg --- patiëntenbegeleiding --- preventie --- 361 ) Gezondheidsopvoeding --- epidemiologie --- gezondheidsopvoeding --- GVO (gezondheidsvoorlichting en -opvoeding, sanitaire opvoeding) --- patiëntenbegeleiding (patiëntenvoorlichting) --- gezondheidsvoorlichting en -opvoeding --- Gezondheidsvoorlichting en -opvoeding; algemeen --- Psychosociale zorg in het ziekenhuis --- (zie ook: informed consent) --- gvo (gez) --- preventie (gez) --- verpleegkundig beroep (gez) --- 614 --- Openbare gezondheidszorg--(zie ook {351.84}) --- gezondheidspromotie --- preventieve gezondheidszorg --- Nursing --- patiëntenvoorlichting
Choose an application
Door de groei van de bevolking, de voortschrijdende medische ontwikkelingen en de vergrijzing, is de vraag naar zorg de afgelopen jaren sterk toegenomen. Maar het aantal verpleegkundigen heeft hiermee geen gelijk tred gehouden. Integendeel zelfs, het percentage uitvallers is groter dan bij de gewone beroepsbevolking. Een belangrijke reden hiervoor is stress en burn-out. Verschil van mening over wat goede zorg inhoudt, onvoldoende ruimte om die opvattingen te kunnen ventileren, te weinig speelruimte in de uitoefening van de functie liggen hieraan ten grondslag. Over deze morele problematiek gaat deze studie.Inhoudstafel:1. Verpleegkundige ethiek.2. Kwalitatief onderzoek:opzet en aanpak.3. Draaglijker maken van het bestaan.4. Werken met onzekerheid.5. Hanteren van spanningen.6. Morele ervaringen en verpleegkundige ethiek.
Nursing --- verpleegkunde --- verpleegkundig onderzoek --- Professional ethics. Deontology --- medische ethiek --- ethiek (zorg) --- Ethics, Nursing. --- Patient Advocacy. --- Nursing Care. --- arbeidsbelasting --- beroepsethiek --- oncologische verpleegkunde --- verpleegkundig beroep --- 613.3 --- Care, Nursing --- Management, Nursing Care --- Nursing Care Management --- Disease --- Patient Care --- Nursing Ethics --- Ethic, Nursing --- Nursing Ethic --- Nurses --- Clinical Ombudsman --- Patient Ombudsman --- Patient Ombudsmen --- Patient Representatives --- Advocacy, Patient --- Ombudsman, Clinical --- Ombudsman, Patient --- Ombudsmen, Patient --- Patient Representative --- Representative, Patient --- Representatives, Patient --- Commitment of Mentally Ill --- Patient Rights --- verpleegkunde - beroep en opleiding --- nursing --- ethics --- Theses --- 603.1 --- ethiek --- levensvragen --- opname patiënt --- pijn --- zorgbehoefte* --- Ethics, Nursing --- Patient Advocacy --- Nursing Care
Choose an application
Inhoudsopgave ¬ Deel I ¬1 Het portfolio ¬2 Soorten portfolio ¬3 Ontwikkelingsportfolio ¬4 Portfolio en reflectie ¬5 Het digitale portfolio ¬6 Het begeleiden en beoordelen van het portfolio ¬7 Implementatie ¬ Deel II Praktijkvoorbeelden ¬1 Portfolio post-HBO-opleiding diabetesverpleegkundige ¬2 Portfolio HBO verpleegkunde duaal ¬3 Portfolio van een studieloopbaanbegeleider ¬4 Portfolio MBRT (Medische Beeldvormende en Radiotherapeutische Technieken)
Nursing. --- portfolio's --- verpleegkunde --- verpleegkundige opleiding --- 613.2 --- 450.46 --- 489.4 --- 613.3 --- ICT --- competentiegericht onderwijs --- gezondheidszorg --- hoger onderwijs --- levenslang leren --- onderwijs --- 616.083.9 --- Verpleegcompetenties --- Verpleegkundige opleiding --- 616.083 ) Rapporteren --- competenties --- evaluatie --- evalutie-instrumenten --- competenties (beroepsbekwaamheid) --- diabetesverpleegkunde --- medische beeldvorming --- reflectie --- stagebegeleiding --- verpleegkundige interventies --- portfolio --- Nursings --- verpleegkunde - inleidingen --- Theoretische onderwijsvernieuwing --- Didactiek (hoger onderwijs) --- Beroep en opleiding --- Portfolio --- Verpleegkunde --- Opleiding. --- Nursing --- Portfolio ; verpleegkunde --- Onderwijs --- Didactisch proces --- Integrale kwaliteitszorg --- Onderwijsmethoden --- 484 --- 613.3 Beroep en opleiding --- didactisch proces --- leermethoden --- studentenbegeleiding --- 616.083.37 --- Stagebegeleiding --- automatisering (gez) --- Verpleegkundig beroep --- evaluatie (gez) --- ontwikkelingspsychologie (gez) --- verpleegkundige opleiding (gez) --- Onderwijsmethode --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Deel I : 1. Evidence-based practice - 2. De methodiek van evidence-based practice - 3. Implementatie van evidence-based practice - Deel II : 4. Kwalitatief onderzoek - 5. Diagnostisch onderzoek - 6. Interventieonderzoek - 7. Economisch evaluatieonderzoek - 8. Systematische reviews - 9. Richtlijnen - Deel III : 10. Implementatie van EBP in het individueel handelen - 11. Implementatie van EBP in een zorgorganistie - 12. Implementatie van EBP in het verpleegkundig beroep - 13. Implementatie van EBP in het onderwijs - 14. Evidence-based practice : droom, werkelijkheid of nachtmerrie?
Evidence-Based Medicine. --- Nursing. --- Documentaire wetenschappen --- Geneeskunde - Geneeskunst --- Medisch onderzoek --- Pers en massamedium --- Verpleegkunde --- 613.22 --- evidence-based nursing --- evidence-based practice --- gezondheidszorg --- implementatie --- methodiek --- onderwijs --- systematisch verpleegkundig handelen --- theorieën van de verpleegkunde --- verpleegkunde --- verpleegkundig beroep --- verpleegkundige diagnose --- zorginstellingen --- Evidence-based nursing --- Methodologie --- 613 --- beroepsuitoefening --- evidence-based onderzoek (evidence-based medicine) --- kwaliteitsbewaking (audit) --- verpleegkundige diagnose (NANDA) --- verpleegkundige opleiding --- evidence-based onderzoek --- literatuurstudie --- verpleegkundig onderzoek --- wetenschappelijk onderzoek --- Nursings --- Sciences documentaires --- Médecine - Art de guérir --- Recherche médicale --- Presse et média --- Nursing --- Verpleegkundig onderzoek - Theorieën --- 613.22 Verpleegkundig onderzoek, theorieën --- evidence based nursing --- verpleegmethoden --- Evidence based practice --- verpleegkunde. --- verpleegplannen --- evidence-based methodiek --- Verpleegkunde. --- 616.07 ) Verpleegkundige diagnose --- Evidence-based practice --- Verpleegkundigen --- Medicine, Evidence-Based --- Evidence Based Medicine --- Medicine, Evidence Based --- Decision Support Techniques --- Clinical Medicine --- Evidence-Based Dentistry --- Evidence-Based Nursing --- Evidence-Based Medicine
Choose an application
Evidence-Based Medicine. --- Allied Health Personnel. --- #SBIB:316.334.3M52 --- #SBIB:316.8H30 --- evidence-based medicine --- evidence-based verpleegkunde --- 601.9 --- evidence based practice --- gezondheidszorg --- paramedische beroepen --- 616.083.45 --- Evidence-based nursing --- 613 --- beroepsuitoefening --- evidence-based nursing --- evidence-based onderzoek (evidence-based medicine) --- kwaliteitsbewaking (audit) --- verpleegkundig beroep --- verpleegkundige diagnose (NANDA) --- verpleegkundige opleiding --- Allied Health Professional --- Healthcare Assistants --- Healthcare Support Workers --- Paramedic --- Population Program Specialists --- Paramedical Personnel --- Paramedics --- Allied Health Professionals --- Assistant, Healthcare --- Assistants, Healthcare --- Health Personnel, Allied --- Health Professional, Allied --- Health Professionals, Allied --- Healthcare Assistant --- Healthcare Support Worker --- Personnel, Allied Health --- Personnel, Paramedical --- Population Program Specialist --- Professional, Allied Health --- Professionals, Allied Health --- Program Specialist, Population --- Program Specialists, Population --- Specialist, Population Program --- Specialists, Population Program --- Support Worker, Healthcare --- Support Workers, Healthcare --- Worker, Healthcare Support --- Workers, Healthcare Support --- Medicine, Evidence-Based --- Evidence Based Medicine --- Medicine, Evidence Based --- Decision Support Techniques --- Clinical Medicine --- Evidence-Based Dentistry --- Evidence-Based Nursing --- Medische sociologie: professionele aspecten van de hulpverlening --- Professies en methoden in het welzijnswerk: sociaal werk, vrijwilligerswerk, hulpverleningsmethoden … --- geneeskunde, gezondheidszorg - overige onderwerpen --- Hygiene. Public health. Protection --- evidence-based methodiek --- Evidence based onderzoek --- Systematisch verpleegkundig handelen --- Onderwijs --- Evidence-Based Medicine --- Allied Health Personnel --- Evidence-based medicine --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|